2014年12月16日星期二

再見懷舊




那天走進HMV,

發現好多人又忽然念舊,

眼看一堆重製黑膠唱片與新型復古黑膠唱片機,

奇怪而家明明係無人願意用現實貨幣買唱片嘅時代,

突然好多人願花三四倍價錢去買黑膠唱片,

突然狹窄家居空間又可以騰出空間容得下一部黑膠機與大片黑膠唱碟。



那一貨架虛偽文藝復興放係HMV著實諷刺非常,

早前HMV破產,

又咪因為朋友們連一隻小小嘅唱片都買唔起,

又咪因為屋企連一隻微不足道嘅唱片都收藏唔起,

做咩突然又愛上文藝得非常肉麻嘅黑膠唱機。



有啲事係應該要過去,

勉強搵返黎配以新型銷售智慧,

活生生就為真正黑膠時代添上膚淺陰影,

歲月痕跡係製造唔到出黎,

不論你個colour palette如何發黃,

表面加幾多條刮痕點樣強逼一堆新造出黎嘅嘢變成淘寶式品味,

有啲嘢過左去就過左去,

又唔見你去古董街買一百蚊有找真正黑膠。







或者有睇開我Blog嘅人知我遭逢過一次刻骨銘心嘅經歷。



我同佢第一次相遇,

地點係倫敦Piccadilly Circus China Town外HMV,

相遇過後,

我地去左倫敦Winter Wonderland。



自從失去以後,

每次係China Town食完飯、行完Regent Street、係Oxford Circus放學又或者要買碟外加一堆藉口,

我都會特登去同一間HMV,

朋友每次會好奇點解我會專登行過去,

當你失去某啲嘢,

你會好想去捉住另一啲唔屬於自己但係相對上較容易捉住嘅物質,

好硬頸先捉緊再算,

慢慢會發現捉得愈緊,

失去時只會更痛。



Interstellar話時間比光速慢,

時間留唔住,

空間或者留得住,

而其實空間都未必敵得過時間,

當你發現原來無嘢留得住時,

仍然希望留得一日得一日,

怕時日一過,

一切就會煙消雲散。



二零一三年,

HMV宣佈破產,

第二日我即刻去Piccadilly Circus HMV呆望內心只不停重覆一句"you are still here",

第三日第四日第五日我每日都去買碟企圖阻止佢執笠,

每日去之前我係underground都好驚去到後HMV已經唔再存在,

當然微塵不能與巨輪搏鬥,

終於一日,

人去樓空,

只剩下一堆廢棄膠袋塵灰。



當時,

我除左大腦空白,

發呆,

企係大街上眼淚不停流外,

已經無任何其他感覺。



開左九十三年嘅大型連鎖店話執就執,

自始以後我開始建立所有嘢都終有一日會離開哲學,

再發現某啲我一直好想捉住嘅嘢,

其實係好耐好耐好耐之前已經早就not there。



























數個月後,

HMV復活,

Oxford Circus留得住,

但Piccadilly Circus原址變成London Souvenirs,

我望住英女皇面具、Beatles杯、鎖匙扣感到異常憤怒,

點解人會選擇買磁石都唔買唱片,

點解要累到我間HMV執笠,

故此及後去旅行我從來唔買任何Tourist紀念品,

我係發自內心討厭所有白痴紀念品。







數個月前要將所有物品運返香港,

當時買嘅所有DVD、唱片我一隻不漏全部隨箱運返香港,

時間、空間留唔住,

DVD、唱片我仍然希望留住,

那怕只能留一件。



就如Winter Wonderland,

一年只開一次,

童話過後一切回復正常,

故此我亦討厭一切無聊嘉年華會。



離開倫敦前一日,

好多人約我去食飯我都推左,

及後發現佢地大多推斷我去左Southbank,

其實我都係返左去Piccadilly Circus。



近期發現每次經過金鐘、銅鑼灣、旺角會有相同感覺,

前日於深水埗100ft park gallery見到金鐘佔領區實時錄像,

或者好多人好似我一樣,

時間空間留唔住,

仍希望捉緊每一片最後碎片,

但發現愈伸手去捉愈無力,

最後,

時間仍然係你手中搶走所有嘢,

然後,

只可以用時間去面對一切失去。



但一直懷舊有咩用,

時間永遠只可以向前走,

人亦都需要向前走,

即使你如何地不情願。







真正失去左啲嘢,

再去搵返,

呢啲叫真懷舊,

另名自我虐待,

而未擁有過,

未失去過,

只不過係追逐無意義。



當你發現自己愈想忘記,

就愈有一千萬個提示跟隨你,

無處不在。



當我明白懷舊非常痛苦時,

就唔再明白世界點解會追逐懷舊。







三日前,

我決定將所有當時為左保留HMV買嘅DVD全數捐出,

包括Before Sunrise、Before Sunset、500 days of summer、Moulin Rouge、An education、Jane Eyre、Another Boleyn Girl、The Godfather 等等等等,

仲有一隻,

叫Pretty Woman。



當年,

我每一晚都靠呢堆DVD度過,

食完飯睇完BBC十點以後係最難捱時段,

每晚我開住當日係HMV買嘅DVD,

一隻睇完睇第二隻睇完再訓唔著就開Sex & the city,

每朝起身第一眼見到嘅係已經無電、比我更加攰嘅Macbook,

但總比望住當時部白色Blackberry好。



當你追逐過唔屬於自己嘅嘢,

企圖保留唔屬於自己嘅事物,

硬頸任性將一切霸為己有,

一次猛烈失去後,

就會發現一切都只係浮雲,

金錢名利物質一切,

都只不過係過眼雲煙無關重要。



那些留不住的所有,

雖然仍然會永遠每一步每一秒緊隨在近,

但至少已經有骨氣向懷舊揮別,

未來會係點我唔知,

至少我知道前面應該有路可走。














沒有留言:

發佈留言